De kracht van demografie in online segmentatie

13-09-2017WhoozpdfNLWhitepaper

Bedrijven beschikken over steeds meer data, maar hoe al deze data hen gaat helpen bij het efficiënt inrichten van hun marketingprocessen is vaak niet zo duidelijk. De term “data” omvat een zeer grote hoeveelheid zaken, variërend van transactie-, contact- en procesinformatie in datawarehouses en CRM-systemen tot marktonderzoeksgegevens en (online) gedrag.

Hoe deze soorten data zich tot elkaar verhouden, welke inzichten over consumentgedrag je hieruit kunt destilleren en welke beperkingen deze soorten data op zichzelf hebben is vaak niet helder. Het is van belang een visie te ontwikkelen over wat je als organisatie verstaat onder data, op welke wijze je hiermee aan de slag wilt en hoe de verschillende soorten data je helpen je marketing organisatie efficiënter aan te sturen.

 

{{item.texts[0].title}}

{{item.published | date:'dd-MM-yyyy'}}{{item.author}}{{item.type}}{{item.language}}{{item.texts[0].class}}
{{item.supplier.fullName}}